Jednym z głównych zniszczeń nawierzchni bitumicznych są jej pęknięcia, które mogą występować w formie spękań: podłużnych, poprzecznych oraz siatkowych. Pęknięcia powstają najczęściej w warstwie ścieralnej (w wyniku pęknięcia traci ciągłość i powstaje pęknięcie w postaci szczeliny), ale mogą też dotyczyć warstw niżej leżących. Naprawa pęknięć i rozszczelnionych spoin technologicznych jest wykonywane przy zastosowaniu bitumicznych mas zalewowych na gorąco, zgodnych z normą PN EN 14188-1, modyfikowane kopolimerem SBS lub żywicami syntetycznymi, ewentualnie innymi dodatkami uszlachetniającymi. Masy te charakteryzują się dobrą zdolnością wypełniania szczelin, niską spływnością w temperaturze +60oC, bardzo dobrą przyczepnością do powierzchni z betonu cementowego i betonu asfaltowego. Proces naprawy nawierzchni asfaltowej rozpoczyna się poprzez rozfrezowanie pęknięcia frezem tarczowym, który gwarantuje prawidłowy kształt ścianek szczeliny. Następnie szpara zostaje oczyszczona sprężonym powietrzem i zagruntowana gruntownikiem na bazie żywicy. Na samym końcu szczelina zostaje wypełniona bitumiczną masą zalewową w temperaturze ok. 160-180oC.